Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Orang Kata Sayangnya Saya Tak Rawat Awal, Mereka Tak Tahu Apa Orang Cakap Semua Saya Dah Cuba," - Izani

8 Jul 2017
5 ulasan

Setiap orang sudah pasti mahukan yang terbaik untuk dirinya, jika sakit pasti akan cari ubat, jika nampak sedikit kekurangan pasti akan cari penyelesaiannya.

Tiada seorang pun di dunia ini mahu sakit, sakit sudah pasti akan membataskan pergerakkan kita, dalam orang tidak tahu, sudah pasti mereka telah mencuba pelbagai cara untuk mengubati penyakit yang dihadapi seseorang.

Seorang lelaki bernama Muhammmad Izani Mat Jaih, 23, dia telah menghidapi penyakit kaki gajah atau nama saintifik Elephantiasis telah mengubah hidupnya dari seorang yang cergas kepada seorang yang susah bergerak.

Dari disangka penyakit kulit biasa, kakinya telah membesar sehingga berat 60kg dan sehingga kini katanya tiada lagi ubat yang sesuai mengubati penyakitnya itu.

Melalui luahannya di laman Facebook, Izani menyatakan ada orang yang tidak tahu membuat pelbagai andaian, ada yang menyatakan dia tidak berubat awal menyebabkan sakitnya jadi seperti kini.

Jom ikuti apa luahannya.

Ada yang berkata pasal penyakit saya ni....
1) Sayangnya tidak dirawat awal....
2) Dalam tahap ini.., bengkak kaki tidak akan di pulihkan kembali...

Sini saya nak cakap.. Maaf yee.. Mohon jgn terasa hati.. Saya just nak bagitahu saja.. Kalau nak baca teruskan... Kalau xnak baca abaikan pasal ni..

Ok bagi yga pertama dulu...
Bukan x dirawat dari awal.. Saya mula2 terkena penyakit ni lagi saya dah trus buat appoinment pakar utk mengetahui pasal penyakit yg saya hadapi... Tapi masa tu jumpa pakar kulit jee sbbnya masa mula2 nak kena dulu dia just gatal2.. So mmg pakar kulit laa yg saya jumpa mula2.. Pastu dia refer pakar perubatan n pakar bedah.. Tapi semua blom tahu punca..

Ikut semua orang kata.. Berubat cara tradisional saya cuba...perubatan islam saya cuba.. Ubat dirrect selling pon saya cuba.. Smpai ribu riban jugakk laa duit parents saya hbis.. Yelaa sapa nak tngokk anak menderita kesakitan kan..??
Tapi semua tu blom pon x nampak keberkesanan...mungkin blom lagi ada ubat yg sesuai atau cara sesuai utk saya..

So sini nak bagitahu.. Saya dah ambil tindakan dr awal lagi.. Jgan sedap2 mulut nak kata saya x cuba rawat pasal bnda ni k..


Sini saya jawap soalan yg no 2 pulakk..
Yess.. Kadang2 kata2 tuu boleh mnyebabkan saya give up.. Tapi bila fikir balik.. Kita hanya manusia biasa.. Hamba Allah sahaja... Sehebat mana pon kita.. Jgn lupa Dia juga Maha mengetahui segala2nya... Jgn laaa senang nak kata penyakit ni xboleh dirawat laa apa laaa sebabnya setiap penyakit pasti ada ubatnya kecuali mati...

Dulu saya pernah laa give up sbb kata2 macam ni laa.. Tapi bila fikir balik... Allah is the best planner.. Apa yg kita rancang Allah juga rancang... Tapi Yakinlah Dia jualah perancang terhebat... Skarang saya x ambik peduli apa org kata sebab saya ada Allah utk segala2nya... Klau Allah kata nak bagi sembuh dalam masa yg agak singkat pon boleh sembuhh tapi Allah nak uji lagi saya sebab Dia tahu saya mampu tuk hadapi semua ni... Allah xkan uji hambanya lebih dr kemampuan hambaNya...

Maaf kalau ada yg terasa atas leteran ini... Saya hanya insan biasa dan xkn pernah menyerah dalam apa jua sekalipon..never give up... Kita tiada hak utk menolak takdir Allah...

- Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 5 ulasan )
  1. PUNYA MASALAH DENGAN KEUANGAN ANDA?
    SEGERA INVITE 7ABE016D ATAU KUNJUNGI WEB #Jarumpk

    BalasPadam
  2. AGENT Fansbetting GAME ONLINE TERPERCAYA DI INDONESIA
    Minimal Deposit & Withdraw = Rp.50.000,
    – Live Chat ( www.Fansbetting.co )
    – PIN BB : 5EE80AFE
    – Whats App : +855 963156245
    – Line : Fansbetting
    – Skype : fans.betting
    Terima kasih, Salam Admin Fansbetting

    BalasPadam
  3. segera bergabung dengan kami di u+p+d+a+t+e+b+e+t+t+i+n+g
    add pin aku ya 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam
  4. SITUS BANDAR ONLINE 2017 #DEWA-LOTTO
    BURUAN BERGABUNG SEKARANG JUGA

    BalasPadam
  5. join yuk di www.arenadomino.com
    minimal depo dan wd cuma 20 ribu
    dengan 1 userid sudah bisa bermain 7 games

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "