Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Kes Wanita Jadi Tebusan: Polis Menyamar Jadi Anggota Perubatan Untuk Menyelamatkan Mangsa

10 Mei 2017


Kes seorang wanita yang dijadikan tebusan dalam kejadian di Kota Kinabalu hari ini mengejutkan negara ini seterusnya menjadi bualan rata-rata netizen. Pada jam 9.40 malam tadi, Harian Metro berkata tebusan telah berjaya diselamatkan manakala suspek pula berjaya ditahan.

Tapi, tentu ramai yang ingin tahu bagaimana proses penyelamatan dilakukan kan? Sama ada dengan cara keras, sniper atau lelain.

Dalam kes ini, sumber mendedahkan polis menyelamatkan mangsa dengan menggunakan teknik penyamaran.

Menurut Harian Metro, pada jam 9.35 malam, anggota polis berpura-pura menjadi pegawai perubatan sebelum berjaya mendekati lelaki berusia 27 tahun yang dipercayai warga asing itu.

Sejurus itu, lelaki berkenaan berjaya ditahan seterusnya tebusan berjaya diselamatkan.

Selepas diselamatkan,wanita itu yang dipercayai tidak cedera, namun trauma dihantar ke Hospital Queen Elizabeth 2 di sini untuk rawatan lanjut.

Sumber berkata, polis yang bergegas ke lokasi kejadian terpaksa menggunakan kaedah itu bagi menyelamatkan wanita terbabit yang diheret sejauh 1.5 kilometer dari rumahnya dan diacu dengan pisau sepanjang kira-kira 15 sentimeter di leher.

"Anggota polis yang menyamar mendekati suspek kononnya untuk memberi rawatan kepada tebusan dan pada masa berbincang dengan suspek sebelum menangkapnya.

"Selepas diselamatkan, wanita itu dilihat menangis sebelum ditenteramkan oleh anggota paramedik.

"Dia kemudian dibawa ke HQE untuk memdapat rawatan lanjut," katanya kepada Harian Metro.

Sumber: Harian Metro
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "