Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Rezeki Banjir: Kakitangan UMK Tak Sangka Pukat Yang Ditahan Dalam Air Banjir Berjaya Perangkap Ikan Pelik

22 Jan 2017

KOTA BHARU - Siapa sangka, banjir kali ini turut menghasilkan 'rezeki ikan pelik' kepada seorang kakitangan Universiti Malaysia Kelantan (UMK) semalam.

Khairudin Mat Lazim, 36, terkejut apabila pukat yang ditahannya berjaya memerangkap seekor ikan eksotik predator yang mempunyai rahang seperti buaya serta sirip keras dalam kejadian kira-kira jam 6.45 petang semalam.

Pukat itu ditahan di Kampung Berhala Lima di Limbat di sini dan berjaya memerangkap ikan satu meter panjang dan seberat tiga kilogram itu.

"Saya tidak menyangka pukat yang ditahan dalam air banjir menghasilkan rezeki ikan 'pelik' bersama berpuluh-puluh ekor keli Afrika yang tersangkut.

"Pada awalnya ikan itu disangkakan ikan palmas atau spesis ikan naga namun melihatkan struktur rahangnya yang keras, gigi yang tajam dan agak agresif untuk dilepaskan dari pukat banyak menimbul keraguan saya untuk mengklasifikasikan jenis sebenar ikan ini," katanya sebagaimana lapor Kosmo!

Hasil tinjaun Siakap Keli di Mudah.my mendapati harga ikan jenis Alligator Gar yang mempunyai panjang yang hampir sama itu dijual pada harga RM1,000.


Sumber: Kosmo!



Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Apsal byk yg antar berita dlm berita ni? Buat blog sendiri la jangan antar komen yg x berkaitan

    BalasPadam
  2. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "