Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Saya Nasihatkan Perdana Menteri Cari Bini Baru, Seloroh Tan Sri Adenan

12 Mac 2016

Kuching, 12 Mac - Ketua Menteri, Tan Sri Adenan Satem hari ini menzahirkan kekagumannya dengan usaha Perdana Menteri yang begitu prihatin dengan nasih dan pembangunan di Sarawak.

Adenan berkata kekerapan Najib melakukan lawatan kerja di Sarawak tidak pernah dilakukan oleh lima Perdana Menteri terdahulu.

Terima kasih (Perdana Menteri) semua pelusuk Sarawak beliau telah pergi dan kerap bertemu dengan masyarakat Sarawak seperti orang laut dan Iban.

(Disebabkan itu) saya nasihatkan Perdana Menteri untuk cari bini baru dari kalangan orang Iban” katanya secara berjenaka ketika berucap pada Majlis Perasmian Malaysia Inklusif Negara Digital (MINDA) peringkat kebangsaan di Tebingan Kuching, sebentar tadi.

Perdana Menteri dalam rangka lawatan tiga hari ke negeri tersebut.

Menurut Adenan lagi, sepanjang enam tahun memimpin negara, Najib telah mengadakan lawatan sebanyak 47 kali ke Sarawak.

Syukur alhamdulillah, dalam enam ke tujuh tahun lagi Sarawak akan membangun seperti Semenanjung dengan pembinaan lebuhraya Pan-Borneo.

Walaupun ekonomi Malaysia merosot disebabkan harga minyak yang menurun, dari RM120 setong kepada RM30 setong dan Kerajaan Persekutuan kekurangan dana pembangunan namun beliau masih sangup belanjakan 16 billion untuyk negeri Sarawak.

Itu sesuatu yang tidak pernah dilakukan oleh Perdana Menteri sebelumnya dan ia amat mengkagumkan, beliau bukan datang dengan tangan kosong, setiap kali datang ada sahaja pengumuman besar untuk pembangunan negeri ini,” katanya sebagaimana lapor Suara TV. - Siakapkeli.my

Adakah anda bersetuju dengan nasihat Tan Sri Adenan?

100% Setuju
Tak Setuju
Other
Please Specify:
Quiz Maker

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. mmg la selalu datang ke sarawak. kn bulan April ni nk mengundi.

    BalasPadam
  2. mane badak air nak letak muke

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "