Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

WSJ : FBI Siasat Kemungkinan Kaitan Antara 1MDB & The Wolf of Wall Street

3 Jan 2016


Biro Siasatan Persekutuan (FBI) kini sedang menyiasat produksi filem "The Wolf of Wall Street", lapor The Wall Street Journal (WSJ).

Filem yang dilakonkan oleh pelakon terkenal, Leonardo Dicaprio yang diterbitkan pada 2013 itu mengisahkan tentang kehidupan sebenar seorang broker saham, Jordan Belfort yang terbabit dalam rasuah dan penipuan di Wall Street.

Filem yang menelan belanja lebih AS$100juta (RM430 juta) itu mendapat pujian pengkritik filem dan mendapat lima pencalonan dalam Anugerah Akademi ke 86.

Dana kewangan bagi filem tersebut datang dari syarikat produksi Red Granite Pictures yang diasaskan oleh Riza Aziz yang juga anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

FBI kini sedang menyiasat kaitan antara filem tersebut dengan kewangan peribadi Najib dan juga kontroversi yang melibatkan 1MDB.

Selain itu, WSJ juga turut melaporkan kredit di dalam filem terbabit ada menyenaraikan Jho Low dan mendedahkan Jho Low dan Riza pernah berhubung ketika belajar di London.


WSJ juga turut melaporkan Red Granite memaklumkan kepada mereka bahawa Riza ataupun syarikat terbabit tidak terlibat dalam aktiviti perniagaan yang "tidak sepatutnya". - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "