Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Mencarut Macam Dah Selawat Harian, Entah Bernabikan Syaitan Atau Muhammad? Kenapa Perlu Mencarut?

8 Mei 2018

Samada dalam sedar atau tak, segelintir daripada kita sering mengeluarkan kata-kata kesat untuk mengekspresikan perasaan.  Mungkin terlalu mengikut budaya barat dan merasakan ayat yang digunakan itu terlalu 'cool' sehingga mempengaruhi akhlak masing-masing.

Tidak cukup dilafaz secara terang-terangan, tabiat ini berleluasa didalam laman media sosial.  Penuh bahasa-bahasa tak beradab diruangan komen yang rata-ratanya teremosi dengan kenyataan yang dikeluarkan.

Belum lagi kita cerita bila jalan raya sesak setiap kali pergi dan balik kerja.  Carutan memenuhi ruang udara kereta!  Umum kita semua tahu, apa saja yang keluar daripada mulut itu adalah doa.  Jika hanya carutan yang disebut setiap hari, apa je yang didoakan?

Perkongsian daripada Aiman Banna menjelaskan akan kesan tabiat ini dalam kehidupan seharian kita.  Apakah faedahnya mencarut atau mengeluarkan kata-kata kesat kepada diri sendiri mahupun orang lain?  Bagaimana pula cara untuk mengubahnya?  Mari baca perkongsian dibawah semoga bermanfaat untuk kita semua.






Siakapkeli.my

Sumber: Aiman Banna 
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )

  1. AJOQQ menyediakan 8 permainan yang terdiri dari :
    Poker,Domino99 ,BandarQ,BandarPoker,Capsa,AduQ,Sakong,Bandar66 ( NEW GAME )
    Ayo segera bergabung bersama kami di AJOQQ :)
    Bonus : Rollingan 0.3% dan Referral 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "